Przejazd offroad na prezent

Can Am Maverick X3

Zwiedzanie gór najczęściej kojarzy się nam z pieszymi wycieczkami, pozwalającymi spokojnie podziwiać piękne widoki. Nie wszyscy jednak lubią maszerować w nieskończoność, preferując pokonywanie określonych tras z wykorzystaniem samochodu i zdecydowanie bardziej intensywne bodźce. Jednym z samochodów idealnie dostosowanych do wymagających górskich warunków jest Can-Am Maverick X3. Za jego kierownicą można poczuć się niczym uczestnik wymagającego rajdu, przeżywając niezapomnianą do końca życia przygodę.

Dostosowany do jazdy w górskich warunkach samochód off-road Can-Am

Jeżeli zaliczacie się do osób stawiających zawsze góry ponad morzem, a w dodatku pasjonujecie się motoryzacją i chętnie testujecie niestandardowe samochody, wspomniany na wstępie pojazd z grupy SSV na pewno spełni Wasze oczekiwania. Niezależnie od tego, kiedy zdecydujecie się wyruszyć na południe Polski (np. w Pieniny), latem czy zimą, możecie przekonać się o wielkich możliwościach tego auta, dostosowanego do jazdy w nawet szczególnie trudnych warunkach. Can-Am Maverick X3 wyposażono bowiem m.in. w turbodoładowany, trzycylindrowy, chłodzony cieczą napęd typu Rotax 900, system szybkiej reakcji (QRS-X), automatyczną, pozbawioną stopni skrzynię biegów CVT oraz system ABS. To jednak tylko niewielka część danych technicznych opisywanego pojazdu. Jego pełny opis znajduje się niżej.

Jakie wrażenia niesie za sobą jazda terenowym Maverickiem X3?

Każdy, kto miał już przyjemność poprowadzić interesujący nas w tym miejscu samochód off-road Can-Am wie, że wrażenia płynące z jazdy nim można odczuć natychmiast po uruchomieniu silnika. Jeżeli mielibyśmy do czegoś porównać to, jak zachowuje się auto, gdy naciśnięciu ulegnie przełącznik zamontowany na desce rozdzielczej, byłaby to… reakcja uderzonego ostrogami konia. Zwierzę wówczas ulega pewnego rodzaju spięciu – dokładnie tak jak Maverick X3. Dzieje się tak głównie za sprawą wysyłania momentu obrotowego ku przodowi w stałym stosunku 1:1 z tylną osią, a także uruchamianemu hydraulicznie sprzęgłu różnicowemu, które ogranicza poślizg pomiędzy przednimi kołami. Następnie pojazd zaczyna lekko „tańczyć”, lecz wynikająca z napędu na cztery koła trakcja pozostaje bezbłędna. Gdy dodatkowo uświadomimy sobie, iż tego rodzaju terenowy samochód rozpędza się do 100 km/h w ciągu zaledwie 5 sekund nawet na luźnej, terenowej drodze, nie pozostaje nic innego, jak tylko cieszyć się pełną radością z jazdy w pięknych okolicznościach przyrody. Co więcej, nie trzeba też obawiać się o bezpieczeństwo swoje oraz pasażerów podczas jazdy, ponieważ samochód wyposażono w szelkowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa.

Prowadzenie samochodów SSV bez konieczności posiadania specjalnych uprawnień

Zaletą Mavericków X3 jest także fakt, że choć są to samochody niespotykane na co dzień na polskich drogach, nie trzeba posiadać specjalnych uprawnień do ich prowadzenia. Mając prawo jazdy kat. B (niezbędne do kierowania autami osobowymi), wystarczy jedynie wcześniej przejść przez krótki instruktaż dotyczący jazdy terenowej. Prowadzenie samochodów SSV ułatwia ponadto posiadana przez nie automatyczna skrzynia biegów i systemy sterujące trakcją, więc zdecydowanie nie warto obawiać się ich, lecz korzystać z ich możliwości, za sprawą których każdy kolejny pobyt w górach może pozostać w pamięci na zawsze.

 

Dane techniczne samochodu terenowego Maveric

 

  1. Napęd:

  • Typ: Rotax 900, pojemność 900 cm³, turbodoładowany, 4-suwowy, chłodzony cieczą, trzycylindrowy, rzędowy, cztery zawory na cylinder, wzmocnione tłoki, 172 KM, elektroniczna kontrola przepustnicy iTC;
  • Wysoce wydajny, zintegrowany filtr powietrza Donaldson, intercooler;
  • Pojedynczy układ wydechowy;
  • Zasilanie paliwem: iTC ™ z EFI, elektroniczny wtrysk paliwa, wtryskiwacze Siemens VDO
  • Rozruch: elektryczny;
  • Przeniesienie napędu: system szybkiej reakcji (QRS-X) z dodatkowym przepływem powietrza, automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów CVT z przełożeniami High, Low, Park, Neutral, Reverse, hamowanie silnikiem;
  • Układ jezdny: dołączany na 2 lub 4 koła, przekazanie napędu wałem napędowym, wiskotyczna blokada (szpera) przedniego dyferencjału Visco-Lok X QE.
  1. Podwozie:

  • Klatka bezpieczeństwa: rury ze stali dwufazowej 980, certyfikat ROPS;
  • Wzmocniona, super lekka rama podwozia;
  • Zawieszenie przednie: podwójne wahacze poprzeczne inspirowane pojazdami typu Trophy Truck, stabilizator, skok 559 mm;
  • Zawieszenie tylne: niezależne wahacze TTA X, wleczone, stabilizator, skok 610 mm;
  • Hamulce przednie: tarczowe wentylowane, średnica tarcz 262 mm, zaciski dwu tłoczkowe;
  • Hamulce tylne: tarczowe wentylowane, średnica tarcz 248 mm, zacisk dwu tłoczkowy.
  1. Wymiary:

  • Długość x Szerokość x Wysokość: 3353 x 1829 x 1702 mm
  • Rozstaw osi: 2591 mm
  • Prześwit: 381 mm
  • Masa własna: 720,9 kg
  • Nośność bagażnika: 91 kg
  • Schowki: schowek na konsoli środkowej 2,8 L, schowek na rękawiczki 9,4 L, uchwyt na kubek 0,4 L
  • Pojemność zbiornika paliwa: 40 L
Call Now Button Scroll to Top